Retur- och återbetalningspolicy

Återbetalningspolicy Vid köp av varor på Hojojoj.se gäller alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med gällande distansavtalslagen. Detta innebär att Kunden har rätt att ångra sitt köp genom att meddela Hojojoj detta inom 14 dagar från det att Kunden eller Kundens ombud tagit emot den beställda varan (ångerfristen).

Retur eller byte

Som kund hos Hojojoj.se har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag du tog emot varan utan att ange något skäl, förutsatt att de ej är använda och att du skickar tillbaka dem i ursprungligt skick. Produkten ses som förbrukad om etiketter & lappar är borttagna. Detta innebär att du inte längre har rätt att byta produkten eller returnera som öppet köp. Det är inte OK att testköra hjälmar eller kläder, då är ångerrätten förbrukad. Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig, e-postadress: info@hojojoj.se.
Vid byte eller retur står köparen för frakten, fraktkostnaden för returer är 95 kr. Det går också bra att köparen skickar returen till nedan adress utan vår retursedel. Om sändningen i sådana fall inte är spårbart via speditören ansvarar inte säljaren för eventuell paket som kommit bort hos speditören.

Policy för reklamation

Så fort en brist hos varan har upptäckts ska kunden meddela kundtjänst hos Hojojoj. Om en vara är skadad i samband med transporten eller om varan har uppenbara brister direkt i samband med leverans ska reklamation göras senast 7 dagar efter att varan är mottagen. Beskriv bristen hos varan så noggrant som möjligt, gärna med bilder och skicka till info@hojojoj.se. Vid reklamation får du antingen en ny vara eller återbetalning, vid reklamationer står Hojojoj för fraktkostnader. Vid reklamation av varor som har gravyr ersätts inte kostnaden för gravyrarbetet.

Återbetalningsrutin

Hojojoj betalar snarast tillbaka beloppet, dock senast inom 14 dagar från och med det datum Hojojoj tog emot Kundens meddelande om utövande av ångerrätten. Hojojoj får dock vänta med återbetalningen tills Hojojoj tagit emot varan. Återbetalningen kommer att ske till Kunden via det betalningsalternativ som Kunden valde, förutsatt att inte annat överenskommits eller att det finns hinder för sådan återbetalning.

Vid retur kontaktar du oss genom att svara på orderbekräftelsen du fick via e-post eller via formuläret nedan och får en retursedel postad till dig som du klistrar på paketet med varan du vill returnera och lämnar in på närmsta postombud.

Ej uthämtad paket

För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift om minst 250 SEK. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Betalningsvillkoren är samma som för ditt valda betalningsmetod

Varukorg